a) Un vianant que coneix l'indret informa un foraster sobre els restaurants que té més a prop.
b) Un auditori escolta atentament la recitació d'un poema i es fixa en el ritme, les imatges, l'estil, ...
c) Una àvia demana al seu nét que li expliqui què vol dir que a algú se li'n va l'olla.
d) Un xiquet explica al seu amic que s'ha enrabiat molt perquè la professora l'ha fet responsable de la malifeta d'un company.
e) En una conversa telefònica, l'interlocutor que escolta va donant senyals que continua present, del tipus sí, ja...ha,ha...
f) Un membre del servei d'ordre d'una cercavila s'adreça al públic perquè faci lloc i pugui passar la comitiva.
Hi ha una comunicació efectiva en totes elles? Per què?
Quins són els elements de comunicació en cada imatge?
3. Assenyala la funció que predomina en cada una de les frases següents.
- Quina alegria que m'hàs donat!
- El pretèrit imprefect s'usa per a referir acions passades.
- El llenguatge és el vestit del pensament.
- M'he tobat el teu germà a la plaça.
- Alça't!
- (En un taxi) Sembla que ja ve l'estiu...
- Però, què fas ara?
- M'agradadria telefonar-te tots els dies.
- M'has entés?
4. Mira el següent còmic i inventa què ocorre el en còmic completant-ho.
5. Fes ara un còmic en què apareguen les sis funcions de llenguatge.
No hay comentarios:
Publicar un comentario